Bank of America’ya göre Google’ın arama motoru pazarındaki payı Mayıs ayında azaldı
Statcounter verilerini referans alan Bank of America analistlerine göre Google’ın (NASDAQ:GOOGL) küresel arama pazarındaki payı Mayıs ayında bir önceki aya göre 0,11 puan azalarak yüzde 90,8’e geriledi. Bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında Google’ın pazar payı yüzde 2,31 puan azaldı.
Microsoft’un (NASDAQ:MSFT) arama motoru Bing, bir önceki aya göre 0,08 puanlık ve geçen yılın aynı dönemine göre 0,95 puanlık bir artışla pazar payında hafif bir artış kaydetti ve pazar payını yüzde 3,7’ye çıkardı.
Yandex, Baidu, Naver, DuckDuckGo gibi diğer arama motorları ise bir önceki aya göre pazar paylarında 0,03 puanlık küçük bir düşüş yaşarken, geçen yılın aynı dönemine göre 1,30 puanlık bir artışla pazarın yüzde 4,3’üne sahip oldular.
Mobil arama pazarındaki eğilim de benzer. Google’ın mobil aramalardaki payı beş baz puanlık bir düşüşle yüzde 94,8’e gerilerken, Bing’in mobil aramalardaki payı hafif bir artış gösterdi.
Amerika Birleşik Devletleri’nde Google’ın pazar payı bir önceki aya göre 56 baz puan artarken, mobil arama pazar payı 40 baz puan yükseldi ve masaüstü arama pazar payı 35 baz puan azaldı.
“Sekiz ay üst üste yaşanan düşüşün ardından, Google’ın ABD’deki arama pazar payı Mayıs ayında bir aydan diğerine artış gösterdi. Bu durum, yapay zekâ özetlerinin arama sayısı ve kullanımındaki büyümeye katkıda bulunduğuna işaret ediyor olabilir.”
“Gemini’nin Google ekosistemine artan entegrasyonu konusunda olumlu görüşümüzü koruyor ve yapay zekâ özetlerinin daha geniş bir alana yayılmasının zaman içinde daha sık kullanılmasına ve reklam harcamalarında artışa yol açacağına inanıyoruz. Ayrıca, giderlerin yönetilmesine odaklanılmasıyla birlikte, 2024’te yıldan yıla marj artışının öne çıkacağını ve hisse başına kazanç artışlarının potansiyel bir itici gücü olacağını tahmin ediyoruz.”
Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiştir ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla bilgi için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.