Haber

TRT Haber günün dörtte birini hükümet propagandasına ayırdı.

ANKARA – 28 Mayıs’ta yapılacak ikinci cumhurbaşkanlığı seçimleri öncesi kamu yayıncısı TRT’nin yayın politikasına tepkiler sürüyor. 14 Mayıs’tan önce dakikaları muhalefete, saatleri ise iktidar temsilcilerine ayırdığı gerekçesiyle eleştiren TRT, bu kez “belgesel propaganda” içeriği nedeniyle yansımaların merkezinde yer alıyor.

RTÜK Üyesi Tuncay Keser, TRT Haber’de yayınlanan “Kalkınma Yolunda 100 Yıl”, “Milli Güç Güçlü Türkiye”, “Demokrasi Yolunda 100 Yıl” başlıklı belgesel reklamlarla günün dörtte birinin iktidar propagandasına ayrıldığını belirledi. ” ve “Şehirlerimizle Türkiye”. .

BELGESELLER BİR HAFTADA 157 KEZ İZLENDİ

Hükümet için hazırlanan belgesellerin TRT Haber ekranlarında günde 15-20 kez yayınlandığını belirten Keser, 9 ile 12 dakika arasında süren belgesellerin “Nükleer Enerji”, “Eğitim, Milli Savunma”, “Milli Muharip Uçak” olduğunu söyledi. , “Ulaşım”, “Sağlık”. , “28 Şubat”, “Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi”, “Koalisyon İkilemi”, “Ayasofya-i Kebir Camii” gibi konular masaya yatırıldı.

Buna göre, 21 Mayıs’ta gerçekleştirilen gösterimde ‘Kalkınma Yolunda 100 Yıl’ belgeseli 8 kez, ‘Demokrasi Yolunda 100 Yıl’ 4 kez, ‘Şehirlerimizle Türkiye’ belgeseli 6 kez yayınlandı. Söz konusu belgesellerin toplam yayın süresi 2 saat 8 dakika oldu. Cumhur İttifakı ortaklarının parti başkanları ve sözcülerinin TRT Haber’deki canlı yayın süresi 3 saat 40 dakika olurken, toplam 5 saat 48 dakika hükümet propagandası yapıldı. Haber de hesaplanınca bu süre daha da arttı.

18-24 Mayıs tarihleri ​​arasında Kalkınma Yolunda 100 Yıl belgeseli 77, Milli Güç Güçlü Türkiye belgeseli 17, Demokrasi Yolunda 100 Yıl belgeseli 33, ‘Şehirlerimizle Türkiye’ belgeseli 30 kez TRT Haber ekranlarında. Gösterilen toplam belgesel sayısı 157 idi.

‘BU ÇOK AÇIK SUÇ’

Yüksek Seçim Kurulu’nun seçim dönemi yayınlarına ilişkin esasları belirlediğini, yayın kuruluşlarının tek taraflı ve partizan yayın yapamayacaklarını hatırlatan RTÜK Üyesi Tuncay Keser, “Bugüne kadar bu ilkelere uyulup uyulmadığına dair bir denetim yapılmadı. Ne YSK ne de RTÜK herhangi bir adım atmadı” dedi.

85 milyonluk vergilerle finanse edilen TRT’nin fırsat eşitliğine ve tarafsızlığa dikkat etmesi gerektiğini belirten Keser, “Daha seçim günü Türkiye Yüzyılı logolu siyasi parti ilanı yayınlandı. Propaganda amaçlı olduğu belli olan belgeseller, seçimin ilk döneminde TRT ekranlarında görülmeye başlandı ve son günlerde TRT Haber ekranlarında neredeyse tam zamanlı olarak yayınlanıyor.” aşağıdaki cümleler:

“Aslında bunların hepsi reklam… Serbest propaganda için böyle bir formül bulunmuş gibi. Bir yandan YSK’nın kararları çiğneniyor, diğer yandan da kamu zararına yol açıyor. Bunlar çok açık bir suç oluşturmaktadır. TRT Yönetimi yetkisini kötüye kullanmakta ve suç işlemektedir. TRT Yönetimi yasakları sürekli ihlal ediyor, hukukun üstünlüğünü, seçim adaletini ve demokrasiyi baltalıyor.”

baskil-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbulescort.io
istanbulescortbayanlari.com
istanbul-escort.co
istanbulbayanescortking.com
adalar-escort.com
arnavutkoy-escort.com
atasehir-escort.net
avcilar-escort.org
bagcilar-escort.com
bahcelievler-escort.com
bakirkoy-escort.org
basaksehir-escort.com
bayrampasa-escort.com
besiktas-escort.net
beykoz-escort.com
beylikduzu-escorts.net
beyoglu-escort.com
buyukcekmece-escort.com
catalca-escort.com
cekmekoy-escort.com
esenler-escort.com
esenyurt-escort.org
eyupsultanescort.com
fatih-escort.net
gaziosmanpasa-escort.com
gungoren-escort.com
kadikoy-escorts.com
kagithane-escort.org
kartal-escort.org
kucukcekmece-escort.org
maltepe-escort.org
pendik-escort.org
sancaktepe-escort.com
sariyer-escort.org
sile-escort.com
silivri-escort.com
sisli-escort.org
sultanbeyli-escort.com
sultangazi-escort.com
tuzla-escort.com
umraniye-escort.org
uskudar-escort.com
zeytinburnu-escort.com
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort